HTML

Szerintem az Alföld...

Nagy-nagy szeretettel várom mindenki véleményét hazánk legnagyobb síkságáról, az Alföldről. Hozzá kötődő élményeket, történeteket, küldhettek az alfoldszerintem@citromail.hu címre. Akik úgy érzik, hogy verseket, novellákat tudnak írni, azok se fogják vissza magukat! Küldjétek saját műveiteket! Egy a lényeg, téma, AZ ALFÖLD! E-mail: alfoldszeritnem@citromail.hu Tárgy: Az Alföld

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Köszöntő

2010.09.04. 09:54 alföldszerintem

 Szeretnék mindenkit köszönteni a Szerintem az Alföld... című blogon. Remélem sok-sok történet, vers, novella stb. fog érkezni. Ne feledjétek!!! Legyél akár kezdő, akár profi, ha szereted az irodalmat és persze az Alföldet, itt a helyed.

E-mail: alfoldszeritnem@citromail.hu

 


 

 

 

Petőfi Sándor: Az Alföld

Mit nekem te zordon Kárpátoknak 
Fenyvesekkel vadregényes tája! 
Tán csodállak, ámde nem szeretlek, 
S képzetem hegyvölgyedet nem járja. 

Lenn az alföld tengersík vidékin 
Ott vagyok honn, ott az én világom; 
Börtönébõl szabadúlt sas lelkem, 
Ha a rónák végtelenjét látom. 

Felröpûlök ekkor gondolatban 
Túl a földön felhõk közelébe, 
S mosolyogva néz rám a Dunától 
A Tiszáig nyúló róna képe. 

Délibábos ég alatt kolompol 
Kis-Kunságnak száz kövér gulyája; 
Deleléskor hosszu gémü kútnál 
Széles vályu kettõs ága várja. 

Méneseknek nyargaló futása 
Zúg a szélben, körmeik dobognak, 
S a csikósok kurjantása hallik 
S pattogása hangos ostoroknak. 

A tanyáknál szellõk lágy ölében 
Ringatózik a kalászos búza, 
S a smaragdnak eleven szinével 
A környéket vígan koszorúzza. 

Idejárnak szomszéd nádasokból 
A vadlúdak esti szürkületben, 
És ijedve kelnek légi útra, 
Hogyha a nád a széltõl meglebben. 

A tanyákon túl a puszta mélyén 
Áll magányos, dõlt kéményü csárda; 
Látogatják a szomjas betyárok, 
Kecskemétre menvén a vásárra. 

A csárdánál törpe nyárfaerdõ 
Sárgul a királydinnyés homokban; 
Odafészkel a visító vércse, 
Gyermekektõl nem háborgatottan. 

Ott tenyészik a bús árvalyányhaj 
S kék virága a szamárkenyérnek; 
Hûs tövéhez déli nap hevében 
Megpihenni tarka gyíkok térnek. 

Messze, hol az ég a földet éri, 
A homályból kék gyümölcsfák orma 
Néz, s megettök, mint halvány ködoszlop, 
Egy-egy város templomának tornya. – 

Szép vagy, alföld, legalább nekem szép! 
Itt ringatták bölcsõm, itt születtem. 
Itt borúljon rám a szemfödél, itt 
Domborodjék a sir is fölöttem.

 

Szólj hozzá!

Címkék: alföld petőfi köszöntő sándor

A bejegyzés trackback címe:

https://szeritnemazalfold.blog.hu/api/trackback/id/tr812270462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása